Perşembe, Ekim 29, 2015

yastık adam

beğenmediğim oyunları burada kıyasıya eleştirirken, en beğendiğim oyunlar listeme üst sıralardan giren yastık adam'a bir güzelleme yapmasam olmazdı.

daha önce, dot'un in yer face tarzında ve talimhane tiyatrosu'nun kara mizah olarak sahnelediği oyunu, ankara devlet tiyatrosu dozajı oldukça yüksek bir gerilim olarak sahnelemiş, çok da güzel olmuş.

irlandalı martin mcdonagh'ın yazdığı bu oyun, irfan şahinbaş'ta izlense daha vurucu olabilirdi. tiyatroda sade dekor, kısıtlı kast ile ön plana çıkan iyi oyunculuk her zaman daha etkileyici oluyor benim için.

yönetmen ilham yazar, oyuncular murat çıdamlı, emre erçil, tolga tekin, mesut turan.

murat çidamli müthişti. tiradları ile oyunu bambaşka bir seviyeye taşıdı. buraya daha sonra ayrı bir parantez açmak istiyorum.
michael'i oynayan emre erçil olmasaydı hikaye bu kadar etkileyici olmazdı diye düşünüyorum, oyuna hareket ve duygu katmasa daha tekdüze, belki yer yer sıkıcı bir oyun izlemiş olurduk.
tolga tekin'e her zaman hastayız, ariel ile de göz dolduru.
tupolski için bence fazlaca holivud kaçkını dedektif tiplemesi yaratılmıştı. ben yılların tiyatrocusuyum, bakın nasıl da oynuyorum tarzıyla, mesut turan'ın iddialı oyunculuğunu sevemedim.

çok oldu izleyeli ama yazmazsam içim rahat etmezdi. mutlaka ama her tiyatroseverin izlemesi gereken çok başarılı bir oyun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder