Perşembe, Ekim 29, 2015

franz kafka müzesi (franz kafka museum / prag)

çok fazla müze görmedim ama ışıklandırması, müzikleri, iç tasarımı ve yansıtılan görüntülerle benim gördüklerimden çok daha farklı bir müzeydi. kasvetli, karanlık, cezbedici. kafka gibi.

müzede kafka'nın el yazısıyla bulunan mektuplara bakıldığında, hayatına yön veren iki simgeye; milena jesenka'ya ve babasına yazıldıkları görülmektedir. çoğu dökümanın ingilizce çevirisini okuma imkanınız var bunun için de acele etmemek biraz vakit ayırmak gerek.

bir de çekmeceler ve üzerlerinde kafka kitaplarındaki kahramanların isimleri yer alıyor. böyle bir müze için utanç verici olan detay ise; gregor samsa yerine george samsa yazıyor olması. ziyaretçiler bunların bir kısmını kalemle karalayarak düzeltmiş ve o şekilde kalmış.

arada sırada çalan siyah telefonların çalmasını bekledim ama çalmayınca dayanamayıp ahizeyi kaldırdım. boğuk bir ses tonuyla bir adam almanca olduğunu tahmin ettiğim bir dilde, ne olduğunu kesinlikle anlamadığım şeyler anlatıyordu. ne anlattığını çok merak ediyorsanız, ahizeyi kaldırmanız yeterli, anlayanlar bana da anlatsın lütfen.

müzeye giriş için müzenin mağaza kısmından bilet alabiliyorsunuz, bilet satan görevliye öğrenci olduğunuzu söylerseniz, sadece pasaportunuzu görerek indirimli bilet verebiliyor, şansınızı deneyin ama 30 yaş üstü iseniz denemeyin, beni mahçup etmeyin.

bir de son olarak, mucha posteri almak için mucha museum'a gidecek vaktiniz olmadıysa buradan temin edebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder