Perşembe, Ekim 29, 2015

soğuk bir berlin gecesi

yazan ve yöneten barış eren, uzun yıllar almanya'da yaşamış, kendisinin bir ayrımcılıkla karşılaşmadığını belirtmiş fakat almanya'da yaşayan yabancıların karşılaştığı ayrımcılıklara şahit olduğu için böyle bir oyun yazmış. ilham kaynağı olan olayı ise şöyle anlatmış:

"bir gazetede haber okumuştum. tunuslu birisinin alman sevgilisi var. zaafları olan bir adam bu. kıskançlık kompleksleri var. yine bir tartışma esnasında tutkulu bir aşkla sevdiği kadını öldürüyor. kadınla birlikte 20 gün aynı evde yaşamış. sonra komşular kokudan rahatsız olmuşlar ve kapıyı kırarak eve girmişler. sonra adam intihar etmiş. bu haberi okuyunca bunun üzerine bir oyun yazdım."

cast seçimini çok başarılı bulduğum oyunda, özellikle olcay kavuzlu (tarık) oyunculuk dersi veriyor. oyun süresinin gereğinden uzun tutulduğunu düşünüyorum, belki uykusuz olmamın da etkisi vardı ama olcay kavuzlu'nun müthiş performansı yerine sıradan bir oyunculuk izleseydim uyuyakalabilirdim. sahnede eray eserol'u görmek hoş oldu, özellikle beğendiğim bir diğer oyuncu ise ferahnur barut idi.

bence olcay kavuzlu'dan sonraki oyundaki en başarılı kişi, dekor tasarımını yapan sinan yardımedici'dir. çok başarılı bir tasarım yapmış. kafesteki balıklar ve oyun sırasında özellikle tarık karakterinin seçimi olduklarına vurgu yapılması, tarık'ın iç dünyasına güzel bir gönderme olmuş. biraz daha ön sıralarda oturup dekoru yakından inceleyebilmek isterdim.

açıkçası oyun tanıtımının, oyun hakkında doğru bir fikir verdiğini düşünmüyorum. tarık’ı tutkulu bir aşkla seven, çevre baskısına karşı onu kanatları altına alan bir katrine karakteri yerine, daha kafası karışık ama zayıf karakterli olup, kopamayan bir kadın gördüm. tarık'ı aldatmış olması da bu kafa karışıklığını destekliyor. yine de eminim bütün kadın izleyiciler, tarık'tan kopamamasına hak vermişlerdir. kıskançlık krizleri ardından, tavşan ziggie aracılığıyla şirinlikler yaparak özür dileyen tarık'a sırtını dönmek, bir kadın için çok zor olmalı. aynı şekilde, ilişkinin bitişini görmeleri açısından kıskanç eşlere izletmenin de faydalı olacağını düşünüyorum.

daha önce de bahsedenler olmuş, ben de izleyecek olanlara fikir vermesi açısından belirtmek istedim, oyun bana da daha önce ankara dt'de sahnelenen köpek kadın erkek oyununu hatırlattı.
soğuk bir ankara gecesi için güzel bir alternatif. üşenmeden, gidip izlemek lazım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder