Pazar, Ocak 22, 2012

önce bir boşluk oldu kalp gidince


“yedi yaşında bir kıza kalp nakli yapmışlar, nakil yapılırken gazeteciler minik kıza soruyorlar ne hissediyorsun? minik kız ‘önce bir boşluk oldu kalp gidince ama şimdi iyi’ diyor. ben olsam böyle cümleler kuramazdım. lütfen siktir git derdim o gazeteciye.” 

ağzım açık kaldı.. bir kadından böyle üst bir oyunculuk daha önce hiç izlememiştim. 

dijana, yani esra bezen bilgin'den bahsediyorum. bu performansı her tiyatro izleyicisine şiddetle öneriyorum, hatta haddimi aşıp her kadın oyuncunun mutlaka izleyip ders almasını öneriyorum. neredeyse tamamını tek başına sırtladığı oyunda, oynadığı karaktere kendini adamışlığı ve konsantrasyonu bir an olsun gözünüzü sahneden ayırmamanızı sağlıyor. zaten tek perde sahnelenen oyunun ne ara bittiğini anlamıyorsunuz bile. kendi kimliğini tamamen bırakarak dijana olan oyuncunun anadilinin türkçe olduğundan şüphe edebileceğiniz kadar güzel bir vurgu ve aksanla "türkçeyi yeni öğrenen yabancı" konuşuyor sahnede.
özellikle, yatakta son müşterisi geldiğindeki "ne düşünüyorum?" tiradı, dans ederek mustafa'ya aşık olduğu anı anlattığı "dişleri bembeyazdı!" tiradındaki umudu ve mutluluğu ve "benim kafa sayılara basıyor, öyle diyor mustafa." derken bundan duyduğu gurur insanın aklına kazınacak cinstendi.

oyun kurgusu alışılmışın dışındaydı, belki de hikayeyi daha etkileyici yapan buydu. sonunda neler olduğunu gördükten sonra "aslında herşey böyle başlamıştı." kısmını görmek sarsıcıydı. 3 ayrı yatakta geçen hikayede kullandığı bu teknik için, sade dekor ve sınırlı müzikleesra bezen bilgin'in yeteneğini bu şekilde ön plana çıkardığı için, duygu sömürüsü yapmadan, kadın ticaretinin hikayesini böylesine güzel anlattığı için yönetmen mehmet ergen'i tebrik ediyorum.

modern türk tiyatrosunun getirdiği bu yeni nefese ihtiyacı vardı. yönettiği bütün oyunları izlemek isterim. talimhane tiyatrosu'nun oyunları için övgüleri hep duyardım, böylece şahitlik de etmiş oldum.

bazı detaylar ise şöyle;

- hikayenin orijinali afrikalı bir kadının londra'ya gelişini anlatıyormuş.
esra bezen bilgin ve mehmet ergen evlilermiş. birbirlerinin sanatına bu kadar pozitif katkı yapan başka çift yoktur sanırım.
mehmet ergen londra'da da çalışmalarına devam ediyormuş. çalışmalarıyla bir çok ödül almış. 
http://www.talimhanetiyatrosu.com üzerinden asistan olmak, ekibe dahil olmak veya gönüllü olmak için başvurular yapabiliyorsunuz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder